ဒီရက္ပုုိင္း ပုုဂၢလိကသတင္းစာ ဂ်ာနယ္ေတြမွာပဲျဖစ္ျဖစ္ Facebookလိုု လူမႈဆက္ဆံေရး အင္တာနက္စာမ်က္ႏွာေတြမွာပဲျဖစ္ျဖစ္ ႀကီးစိုုးေနရာယူထားတဲ့ သတင္းကေတာ့ စစ္ကိုုင္း တိုုင္း ခ်င္းျပည္နယ္ မေကြးတုုိင္းနဲ႔ ရခိုုင္ျပည္နယ္တုုိ႔မွာ ျဖစ္ေပၚခဲ့တဲ့ ေရေဘးဒုုကၡသတင္း မ်ားပဲျဖစ္ပါတယ္။ ထိုုေရေဘးဒုုကၡသတင္းမ်ားကိုု ဖတ္ရႈ႕ေနရင္းနဲ႔ ဆရာေတာ္ဦးဗုုဓ္ရဲ႕ စကားကိုုတစ္ခြန္းကိုု အမွတ္ရမိပါတယ္။
ဆရာေတာ္ဦးဗုုဓ္ရဲ႕ငယ္နာမည္က ေမာင္ပုုပ္ျဖစ္ပါတယ္။ ငယ္စဥ္ကေလးဘ၀တုုန္းက အနာေပါက္ၿပီး အပုုပ္နံ႕ထြက္တာကိုု အစြဲဲျပဳၿပီး ေမာင္ပုုတ္လိုု႔ ေခၚဆိုုခဲ့တာျဖစ္ပါတယ္။ ေမာင္ပုုပ္ကေန ဦးပုုပ္ ဦးကေန ဦးဗုုဓ္ျဖစ္သြားခဲ့တာပါ။ သကၠရာဇ္၁၁၄၉ ခုုႏွစ္ နယုုန္လ ျပည့္ေက်ာ္၅ရက္ အဂၤါေန႔မွာ မံုုရြာၿမိဳ႕အနီး အလံုုၿမိဳ႕နယ္ ေညာင္ကန္ရြာေန ဦးအုုိ ေဒၚေမႊး တုုိ႔က ဖြားျမင္ခဲ့တာျဖစ္ပါတယ္။ ဆရာေတာ္ဦးဗုုဓ္က တစ္ဦးတည္းေသာသားလည္းျဖစ္ပါ တယ္။ အရြယ္နဲ႔မလိုုက္ေအာင္ တည္ၾကည္ၿငိမ္သက္စြာ ေနေလ့ရွိသူလည္းျဖစ္ပါတယ္။ ဆရာေတာ္ဦးဗုုဓ္ရဲ႕ ရဟန္းနာမည္မွန္က “ဇမၺဳဓဇ”ျဖစ္ပါတယ္။
စစ္ကိုုင္းတံတားႀကီးေပၚကေန ဒုု႒၀တီျမစ္အဆံုုးနဲ႔ ဧရာ၀တီျမစ္ကမ္းအၾကားရွိ အင္း၀ၿမိဳ႕ ေဟာင္းေနရာကိုု လွမ္းေမ ွ်ာ္ၾကည့္လိုုက္ရင္ အုုတ္တုုိက္၀ါႀကီးတစ္ခုုကိုု အလြယ္တကူျမင္ ေတြ႔ပါလိမ့္မယ္။ ထိုုအုုတ္တုုိက္ႀကီးက ကုုန္းေဘာင္ေခတ္က တည္ေဆာက္ထားတဲ့ ဗုုဒၶ ဘာသာဘုုန္းႀကီးေက်ာင္း တစ္ေက်ာင္းျဖစ္ပါတယ္။ ထိုုေက်ာင္းကိုု ဘႀကီးေတာ္မင္းရဲ႕ မိဖုု ရားေခါင္းႀကီးမယ္ႏုုက ေဆာက္လုုပ္လွဴဒါန္းလိုု႔ မယ္ႏုုအုုတ္ေက်ာင္းလိုု႔ ေခၚဆိုုၾကပါတယ္။ ေက်ာင္းတုုိက္မူလနာမည္က ေအာင္ေျမဘံုုစံေက်ာင္းျဖစ္ပါတယ္။ ထိုုေက်ာင္းရဲ႕ ပထမဆံုုး ေက်ာင္းထုုိင္ဆရာေတာ္ႀကီးက ဦးဗုုဓ္ရဲ႕ဇာတိရြာေညာင္ကန္သားလည္းျဖစ္ ဦးဗုုဓ္ရဲ႕ဆရာ လည္းျဖစ္တဲ့ ေညာင္ကန္ဆရာေတာ္ဦးပိုုးပဲျဖစ္ပါတယ္။ ေညာင္ကန္ရြာက စာတတ္ေပ တတ္ အေက်ာ္အေမာ္ဆရာေတာ္ႀကီးေတြ အမ်ားႀကီးပဲထြက္ရွိခဲ့ပါတယ္။
သကၠရာဇ္ ၁၁၉၁ခုုႏွစ္ တန္ခူးလမွာ ေအာင္ေျမဘံုုစံ မယ္ႏုုအုုတ္ေက်ာင္းဆရာေတာ္ႀကီး ဦးပိုုး ပ်ံလြန္ေတာ္မူပါတယ္။ ဦးပိုုးပ်ံလြန္ေတာ္မူတဲ့အခါမွာ မန္းက်ည္းေတာဆရာေတာ္နဲ႔ ျမသိန္းတန္ဆရာေတာ္တုုိ႔ကိုု ေအာင္ေျမဘံုုစံ မယ္ႏုုအုုတ္ေက်ာင္းရဲ႕ ေက်ာင္းထိုုင္အျဖစ္ တင္ေျမွာက္ၾကဖိုု႔ စီမံၾကပါတယ္။ ထုုိအခါမွာ ဆရာေတာ္ဦးပိုုးရဲ႕တပည့္ရဟန္းေတာ္မ်ားက မေက်နပ္မျဖစ္ၿပီး “မန္းက်ည္းေတာဆရာေတာ္နဲ႔ ျမသိန္းတန္ဆရာေတာ္တုုိ႔ေလာက္ စာ တတ္ၿပီး ဆရာေတာ္ဦးပိုုးေနရာကိုု ဆက္ခံႏုုိင္တဲ့သူ ဆရာေတာ္ဦးပိုုးတပည့္ေတြထဲမွာ ရွိပါ ေသးတယ္။ မယံုုလ ွ်င္ သုုဓမၼာတြင္ သံုုးရက္တုုုုိင္တုုိင္ စာေမးစာစစ္ခံပါမယ္”လိုု႔ ဘုုရင္ဆီ ကိုု စာသြင္းၾကပါတယ္။ ဘုုရင္ကလည္း “နည္းလမ္းက်ပါတယ္။ စာေမးစာစစ္ခံမယ့္သူကိုု သာ စာရင္းေပးပါ”လုုိ႔ အေၾကာင္းျပန္ပါတယ္။
ထိုုအခါမွာ ဆရာေတာ္ဦးပိုုးရဲ႕တပည့္မ်ားက ဦးဗုုဓ္နဲ႔အလြန္ရင္းႏွီးတဲ့ ေရပုုတၱလင္ဆရာ ေတာ္ဦးဥာဏထံသြားေရာက္ၿပီးေတာ့ ဆရာေတာ္ဦးဗုုဓ္ကိုု သုုဓမၼာမွာ စာေမးစာစစ္ခံေပးဖိုု႔ ရန္အတြက္ တုုိက္တြန္းေပးပါလုုိ႔ ေလ ွ်ာက္ထားၾကပါတယ္။ ဆရာေတာ္ဦးဥာဏက ဦးဗုုဓ္ ကိုု အက်ိဳးအေၾကာင္းေလ ွ်ာက္ထားတဲ့အခါမွာ ဆရာေတာ္ဦးဗုုဓ္က “ကုုိဥာဏ မင္းဆရာ မလုုပ္ခ်င္ဘူး။ မင္းဆရာလုုပ္ရတာ စာၾကည့္ပ်က္တယ္။ ေနျပည္ေတာ္မွာ မေနလိုုဘူး”လိုု႔ ေျပာဆုုိၿပီး ျငင္းဆိုုပါတယ္။ ဆရာေတာ္ဦးဥာဏက လက္မေလ ွ်ာ့ပဲ ဇြဲေကာင္းေကာင္းနဲ႔ နည္းလမ္းအမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႔ အႀကိမ္ႀကိမ္တုုိက္တြန္းတဲ့အခါမွာ ဆရာေတာ္ဦးဗုုဓ္က မျငင္းသာ ေတာ့တာေၾကာင့္ သုုဓမၼာမွာ စာေမးစာစစ္ခံဖုုိ႔ ကတိေပးလုုိက္ပါတယ္။ဆရာေတာ္ဦးပိုုးရဲ႕ တပည့္ ေညာင္ကန္္ရြာေန ဆရာေတာ္ဦးဗုုဓ္က သုုဓမၼာမွာ စာေမးစာစစ္ခံမယ္လုုိ႔ နန္းေတာ္ ကိုု စာသြင္းတဲ့အခါမွာ နန္းေတာ္က မဟာဒါန္၀န္ကိုု ေညာင္ကန္ကိုုေစလႊတ္ၿပီးေတာ့ ဆရာ ေတာ္ဦးဗုုဓ္ကိုု ပင့္ခိုုင္းပါတယ္။ မဟာဒါန္၀န္ေရာက္လာတဲ့အခါမွာ ဆရာေတာ္ဦးဗုုဓ္က “ငါ အခုု မလိုုက္ေသးဘူး။ ရာသီဥတုုေကာင္းမြန္တဲ့အခါက်မွ ေနျပည္ေတာ္ကိုု လာခဲ့မယ္”လိုု႔ ေျပာလိုုက္ပါတယ္။ ေႏြဦးေပါက္ တေပါင္းလမွာ ဆရာေတာ္ဦးဗုုဓ္ ေညာင္ကန္ရြာကေန အင္း၀ေနျပည္ေတာ္ကိုု ဧရာ၀တီျမစ္ထဲကေန ေလွနဲ႔ၾကြေတာ္မူပါတယ္။
ဆရာေတာ္ဦးဗုုဓ္ေနျပည္ေတာ္ေရာက္ရွိတဲ့အခါမွာ စာေမးစာစစ္ခံမည့္သူ ေရာက္ရွိလာၿပီ ျဖစ္ေၾကာင္း နန္းေတာ္ကိုု စာသြင္းၾကပါတယ္။ နန္းေတာ္က မန္းက်ည္းေတာဆရာေတာ္ ျမသိန္းတန္ဆရာေတာ္အမွဴးျပဳတဲ့ သုုုုဓမၼာဆရာေတာ္ႀကီးမ်ားကိုု စာေမးစာစစ္ပုုဂၢိဳလ္မ်ား အျဖစ္ခန္႔အပ္ၿပီးေတာ့ ဆရာေတာ္ဦးဗုုဓ္ကိုု စာေပက်မ္းဂန္မ်ား ေမးျမန္းစစ္ေဆးေစပါ တယ္။ မူလက သံုုးရက္ေမးဖိုု႔ စီမံထားေသာ္လည္း တကယ္ေမးတဲ့အခါမွာေတာ့ ငါးရက္ တုုိင္တိုုင္ ေမးျမန္းစစ္ေဆးပါတယ္။ ေမးျမန္းသမ ွ်ကိုု ေတြေ၀တုုန္႔ဆုုိင္းျခင္းမရွိပဲ ၾကာရိုုး ေတြကိုု ဓားထက္ထက္နဲ႔ျဖတ္ခ်သလိုု ေျဖဆုုိပါတယ္။
ေျခာက္ရက္ေျမာက္ေန႔မွာ စာေမး စာစစ္ဆရာေတာ္မ်ားက “အတုုလပုုဒ္ကုုိ ၀ိၿဂိဳဟ္လုုပ္ၿပီး ဓာတ္ပစၥည္းအရေကာက္ျပပါ”လိုု႔ ေမးျမန္းပါတယ္။ ထိုု အခါမွာ ဆရာေတာ္ဦးဗုုဓ္က “ဆရာေတာ္တုုိ႔ ငါးရက္တုုိင္တုုိင္ ခက္ရာခက္ဆစ္မ်ားကိုု ရွာေဖြေမးျမန္းၿပီးမွ ကုုိရင္ငယ္ကိုု ေမးတာမ်ိဳး အခုုေမးေနတာဟာ မသိလိုု႔ ေမးေနတာလား။ သိလ်က္နဲ႔ေမးရင္ အာပတ္သင့္ မယ္”လိုု႔ ေလ ွ်ာက္ထားလိုုက္တဲ့အခါမွာ စာေမးစာစစ္ပုုဂၢိဳလ္မ်ား ၿငိမ္က်သြားပါတယ္။ ထိုု အခါမွာ ဆရာေတာ္ဦးဗုုဓ္က အနားမွာရွိေနတဲ့ ေရပုုတၱလင္ဆရာေတာ္ဦးဥာဏကိုု “ကိုုဥာ ဏ သုုဓမၼာဆရာေတာ္မ်ား ေမးျမန္းသည္ကိုု ဒီက မေျဖႏုုိင္တာမရွိ။ ဒီကမ်ား ျပန္ေမးလိုုက္ ရင္ ဘယ္လိုုေနမယ္မသိဘူး”လိုု႔ ေျပာဆုုိလိုုက္တဲ့အခါမွာ အနားရွိေနတဲ့ ၀န္ႀကီးမ်ားက “စာ ေမးျမန္းပြဲ ၿပီးပါၿပီ”လိုု႔ အျမန္ေၾကျငာလိုုက္ရပါတယ္။
စာေမးပြဲေအာင္ျမင္တဲ့ ဆရာေတာ္ဦးဗုုဓ္ကိုု ေအာင္ေျမဘံုုစံမယ္ႏုုအုုတ္ေက်ာင္းရဲ႕ ေက်ာင္း ထုုိင္ဆရာေတာ္အျဖစ္ တင္ေျမွာက္လုုိက္ပါတယ္။ အာဏာထက္တဲ့မိဖုုရားေခါင္ႀကီးရဲ႕ ေက်ာင္းထိုုင္ဆရာေတာ္ျဖစ္တာေၾကာင့္ မင္းမိဖုုရားနဲ႔ ၀န္ႀကီးမ်ားက ကိုုးကြယ္ဆည္းကပ္ ၾကပါတယ္။ သိုု႔ေသာ္လည္း ဆရာေတာ္ဦးဗုုဓ္ကေတာ့ ဘုုုုရင္ မိဖုုရား ၀န္ႀကီးမ်ားနဲ႔ အကၽြမ္းတ၀င္မေနသလိုု ထိုုသူမ်ားကိုု အဖက္လုုပ္ၿပီး စကားေတာင္မေျပာပါဘူး။ သူ႔စာ သူ ဖတ္ေနေလ့ရွိပါတယ္။ သိုု႔ေသာ္လည္း မိဖုုရားေခါင္ႀကီးက အၾကည္ညိဳမပ်က္ပါဘူး။ ရဟန္းစစ္ရဟန္းမွန္ဆုုိၿပီး တုုိးလိုု႔သာ ၾကည္ညိဳေလးျမတ္စြာ ဆည္းကပ္ကိုုးကြယ္ပါတယ္။
၁၁၉၉ ခုုႏွစ္ ကဆုုန္လဆုုတ္ ၁၂ရက္ေန႔မွာ ဘႀကီးေတာ္မင္းနဲ႔မိဖုုရားေခါင္ႀကီးမယ္ႏုုတုုိ႔ကိုု အိမ္ေရွ႕မင္းျဖစ္တဲ့ သာယာ၀တီမင္းသားက နန္းခ်လိုုက္ပါတယ္။ ၁၂၀၀ျပည့္ႏွစ္မွာ ဘုုရင္ သစ္ျဖစ္တဲ့ သာယာ၀တီမင္းက နန္းေတာ္ကုုိ အင္း၀ကေန အမရပူရကုုိ ျပန္လည္ေျပာင္း ေရႊ႕ပါတယ္။ ဆရာေတာ္ဦးဗုုဓ္ကိုုလည္း အင္း၀ရွိ ေအာင္ေျမဘံုုစံမယ္ႏုုအုုတ္ေက်ာင္းက ေန အမရပူရၿမိဳ႕ (ယခုုမႏၱေလးၿမိဳ႕) မဟာမုုနိရုုပ္ရွင္ေတာ္ျမတ္ႀကီးရဲ႕ အေရွ႕မုုဒ္အနီးရွိ မဂၤလာဘံုုေက်ာ္ေညာင္ကန္တုုိက္ကိုု ေျပာင္းေရႊသီတင္းသံုုးဖိုု႔ သာယာ၀တီမင္းက ပင့္ေလ ွ်ာက္တာေၾကာင့္ ဆရာေတာ္ဦးဗုုဓ္ဟာ အင္း၀မယ္ႏုုအုုတ္ေက်ာင္းကေန အမရပူရ မဂၤလာဘံုုေက်ာ္ေညာင္ကန္တုုိက္ကိုု ေျပာင္းေရႊ႕သီတင္းသံုုးရပါတယ္။ ယခုုအခါမွာ မဟာ ျမတ္မုုနိလိုု႔ ျမတ္တစ္လံုုးအပိုုထည့္သံုုးေနၾကပါတယ္။ အမွန္က မဟာမုုနိျဖစ္ပါတယ္။ ျမတ္ မပါပါဘူး။ မဟာက ႀကီးက်ယ္ျမင့္ျမတ္ေသာလိုု႔ အနက္အဓိပၺါယ္ထြက္ရွိပါတယ္။ ဒါက စကားစပ္လိုု႔ပါ။
သာယာ၀တီမင္းဟာ နန္းက်ဘုုရင္ဘႀကီးေတာ္မင္းနဲ႔ မိဖုုရားေခါင္ႀကီးမယ္ႏုုကိုု မကြပ္မ်က္ ပဲ ေနအိမ္အက်ယ္ခ်ဳပ္ထားရွိပါတယ္။ ၁၂၀၂ခုုႏွစ္မွာ မိဖုုရားေခါင္ႀကီးမယ္ႏုုက ပုုန္ကန္ရန္ ႀကံစည္တာေၾကာင့္ ကြပ္မ်က္ဖိုု႔ရန္အတြက္ သာယာ၀တီမင္းက အမိန္႔ခ်မွတ္ပါတယ္။ ထိုု အခါမွာ မိဖုုရားေခါင္ႀကီးမယ္ႏုုက “ငါသည္ ဤဘ၀၌ ျမင့္ျမတ္ေသာအေျခအေနသုုိ႔ ေရာက္ ရွိခံစားခဲ့ရၿပီး မေရမတြက္ႏိုုင္ေသာ ေကာင္းမႈကုုသုုိလ္မ်ားလည္း ျပဳစုုအားထုုတ္ခဲ့ရၿပီ။ ေသ ရမည္ကိုု ေတြးဆပူပန္ျခင္း ေၾကာက္ရြံ႕ျခင္းမရွိလွပါ။ သုုိ႔ေသာ္ ငါကိုုးကြယ္ေသာ ငါ၏ဆရာ ရင္းျဖစ္ေသာ ဦးဗုုဓ္ကိုု ေနာက္ဆံုုုုးဖူးျမင္ကန္ေတာ့လိုုသည္။ မဂၤလာဘံုုေက်ာ္တုုိက္သုုိ႔ ငါ သြားေရာက္ႏိုုင္ရန္ အခြင့္ေပးႏိုုင္ၾကမလား”လိုု႔ ၿမိဳ႕ေတာ္၀န္ကိုု ေမးျမန္္းပါတယ္။ ၿမိဳ႕ေတာ္ ၀န္ကလည္း ေရွ႕ကရွိခဲ့ဖူးတဲ့ ေက်းဇူးတရားမ်ားကိုု ေထာက္ထားၿပီးေတာ့ သြားေရာက္ဖူး ျမင္ခြင့္ေပးပါတယ္။
မဂၤလာဘံုုေက်ာ္တုုိက္ကိုု မိဖုုရားေခါင္ႀကီးမယ္ႏုု ေရာက္ရွိသြားတဲ့အခ်ိန္မွာ ဆရာေတာ္ ဦးဗုုဓ္က စာဖတ္ေနခိုုက္ျဖစ္ပါတယ္။ မိဖုုရားေခါင္ႀကီးမယ္ႏုုဟာ ဆရာေတာ္ကိုုုု ရွိခိုုးဦးခ်ၿပီး ေတာ့ “ဘုုရားတပည့္ေတာ္မသည္ သာယာ၀တီမင္း၏ဘုုန္း ဖံုုးအုုပ္လာ၍ သူ၏အာဏာ စက္ျဖင့္ အဆံုုးစီရင္ျခင္း ခံရပါေတာ့မည္။ ဤေန႔ကား ဆရာေတာ္ဘုုရားကိုု ေနာက္ဆံုုးဖူး ျမင္ကန္ေတာ့ျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္းပါဘုုရား”လိုု႔ ေလ ွ်ာက္ထားလိုုက္ပါတယ္။
ထိုုအခါမွာ ဆရာေတာ္ဦးဗုုဓ္က စာၾကည့္ေနရာကေန မိဖုုရားေခါင္ႀကီးမယ္ႏုုရွိရာဘက္ကိုု မ်က္ႏွာမူၿပီးေတာ့ “မိႏုု သူ႔ေၾကြးရွိလ ွ်င္ ဆပ္ရလိမ့္မည္”လိုု႔ မိန္႔ေတာ္မူလိုုက္ပါတယ္။ ထိုု႔ ေနာက္ မိဖုုရားေခါင္ႀကီးမယ္ႏုုဟာ ဆရာေတာ္ကိုု ရွိခိုုးဦးခ်ၿပီးေတာ့ ေက်ာင္းေပၚကေန ၀မ္းသာရႊင္ပ်စြာနဲ႔ ဆင္းသြားပါေတာ့တယ္။ ထုုိတရားေၾကာင့္ မိဖုုရားေခါင္ႀကီမယ္ႏုုဟာ ေၾကာက္ရြံ႕ုတုုန္လႈပ္ျခင္းကင္းစြာနဲ႔ ကြပ္မ်က္ခံခဲ့တယ္လိ႔ုု သမုုိင္းမွတ္တမ္းမ်ားက ဆုုိပါ တယ္။
ၿပီးခဲ့တဲ့ နယကလက္ထက္ကစလိုု႔ ယေန႔တိုုင္ေအာင္ မိမိတုုိ႔ႏုုိင္ငံရွိ သစ္ေတာမ်ားဟာ စည္း ကမ္းမရွိ သစ္ထုုတ္ခံခဲ့ရပါတယ္။ ျပည္တြင္းသစ္လုုပ္ငန္းရွင္ႀကီးမ်ားက အာဏာရွိသူမ်ားနဲ႔ သေဘာတူညီခ်က္ရယူၿပီး စည္းကမ္းမဲ့သစ္ခုုတ္ခဲ့သလိုု တုုုုိင္းရင္းသားလက္နက္ကိုုင္တပ္ ဖြဲ႕မ်ားကလည္း ဗရမ္းပတာသစ္ခုုတ္ခဲ့ၾကပါတယ္။ တရုတ္ ထုုိင္းစတဲ့ အိမ္နီးျခင္းႏုုိင္ငံမ်ား ကလည္း တစ္ေတာလံုုးအေျပာင္းရွင္းစနစ္နဲ႔ သစ္ခုုိးခုုတ္ေနၾကပါတယ္။ သစ္ေတာတင္ လားဆုုိေတာ့ မဟုုတ္ပါဘူး။ ေရႊ ေက်ာက္စိမ္း ေၾကးစသျဖင့္ ေျမေအာက္သယံဇာတေတြ လည္း စည္းကမ္းမရွိ ထုုုုတ္ယူခံခဲ့ရပါတယ္။ ထိုုကဲ့သိုု႔ စည္းကမ္းမရွိျခင္းရဲ႕ အက်ိဳးဆက္အ ေနနဲ႔ ရာသီဥတုုမ်ားေဖာက္ျပန္ၿပီးေတာ့ မုုန္တုုိင္းမ်ားတုုိက္ခတ္ျခင္း ငလ်င္မ်ားလႈပ္ျခင္း ေရ ႀကီးျခင္း ေျမၿပိဳျခင္း ျမစ္ေခ်ာင္း အင္းအုိင္မ်ား တိမ္ေကာျခင္းစတဲ့ သဘာ၀ေဘးအႏၱရာယ္ မ်ားက်ေရာက္ၿပီး ျပည္သူလူထုုရဲ႕ အသက္အိုုးအိမ္စည္းစိမ္မ်ား ထိခိုုက္ဆံုုုုးရံႈးခဲ့ရပါတယ္။
ခုုႏွစ္လပိုုင္းေနာက္ဆံုုးပတ္ေလာက္က ခ်င္းျပည္နယ္ စစ္ကုုိင္းတုုိင္းေဒသႀကီး မေကြးတုုိင္း ေဒသႀကီး ရခိုုင္ျပည္နယ္တိုု႔မွာ မုုိးမ်ားသည္းထန္စြာရြာသြန္းၿပီးေတာ့ လူေနႏွစ္ထပ္အိမ္မ်ား ပါ နစ္ျမဳပ္ကုုန္တာေၾကာင့္ လူေတြေရာ တိရိစၦာန္ေတြပါ ေသေၾကပ်က္စီးခဲ့ရပါတယ္။ ဆင္း ရဲဒုုကၡအတိေရာက္ခ့ဲၾကရပါတယ္။ ေရနစ္ျမဳပ္ၿပီး လယ္ယာေျမမ်ား ဧကသိန္းေပါင္းမ်ားစြာ ပ်က္စီးဆံုုးရံႈးခဲ့ရပါတယ္။ အခ်ိဳ႕ေက်းရြာေတြဟာ ေရျပန္က်သြားတဲ့အခါမွာေတာင္ ဆက္ လက္ေနထိုုင္လိုု႔မရေတာ့ေလာက္ေအာင္ ပ်က္စီးသြာားတာျဖစ္လိုု႔ ရြာေျပာင္းေရႊ႕ေနထုုိင္ဖိုု႔ စီစဥ္ေနၾကရပါတယ္။ ျမန္မာႏုုိင္ငံအ၀ွမ္းရွိ ျပည္သူလူထုုမ်ားက ေရေဘးဒုုကၡသည္မ်ား အတြက္ နည္းလမ္းအမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႔ ရွာေဖြေထာက္ပံ့လွဴဒါန္းေနၾကရဆဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ကမၻာ့ႏုုိင္ငံ အသီးသီးကပါ ၀ိုုင္း၀န္းေထာက္ပံ့လွဴဒါန္းေပးေနၾကရပါတယ္။ ပ်က္စီးဆံုုးရံႈးမႈတန္ဖိုုးက ေဒၚလာဘီလ်ံခ်ီပါလိမ့္မယ္။
နယကလက္ကထကစလိုု႔ ယေန႔တုုိင္ေအာင္ လူတစ္စုုက သဘာ၀တရားႀကီးဆီကေန သစ္ ေတာမ်ား ေျမေပၚေျမေအာက္သယံဇာတမ်ားကိုု ေလာဘေဇာတုုိက္ၿပီး စည္းကမ္းမဲ့စြာနဲ႔ မ ေတာ္မတရားရယူၿပီး ၾကြယ္၀ခ်မ္းသာေနၾကပါတယ္။ အခုုအခါမွာေတာ့ သဘာ၀တရား ႀကီးက သူ႔ဆီကေန မေတာ္မတရားရယူထားတာေတြကိုု အတုုိးေရာပါ အရင္းပါ ျပန္လည္ ယူငင္လိုုက္တဲ့ သေဘာသာျဖစ္ပါတယ္။ ေနာက္ထပ္ေနာက္ထပ္လည္း သဘာ၀တရားႀကီး က လူေတြဆီကေန သူ႔ပိုုင္ဆုုိင္မႈေတြကိုု မလြဲမေသြ ျပန္လည္ယူငင္ဦးမွာျဖစ္ပါတယ္။
လူတစ္စုုဆီကသာမက လူအားလံုုးဆီကေန ျပန္လည္ယူငင္လိုုက္တာဟာ သဘာ၀တရား ႀကီးအေနနဲ႔ တရားသလား မတရားဘူးလား၊ ဒါမွမဟုုတ္ မတရားယူငင္ေနတဲ့ လူတစ္စုုကိုု တားဆီဖိုု႔ လူသားေတြအားလံုုးမွာ တာ၀န္ရွိတယ္လိုု႔ သဘာ၀တရားႀကီးက သတိေပးလိုုက္ တာလား၊ ျပည္သူလူထုုႀကီးဟာ သဘာ၀တရားႀကီးနဲ႔ လူတစ္စုု စာရွင္းၾကရာမွာ ေျမဇာပင္ ျဖစ္ၾကရတာလားလိုု႔ အေတြးပြားမိပါတယ္။ ေသခ်ာတာကေတာ့ ယူထားရင္ ျပန္ေပးရမယ္ ဆိုုတာပါပဲ။ (မုုိးသုု-မႏၱေလး)
ယေန႔ထုတ္ The Voice Dailyပါ ေဆာင္းပါးျဖစ္သည္။
No comments:
Post a Comment