" အသိ ႏွင့္ သတိ ရိွၾကပါ "
ကမၻာေပၚတြင္ ဘာသာအယူဝါဒမ်ားစြာရွိပါသည္။ အယူဝါဒစတီထြင္မ်ားကို ဝါဒရွင္ဟု ေခၚပါသည္။ ထို ဝါဒရွင္မ်ားသည္ မိမိတို႔၏အယူဝါဒမ်ားကို မေပ်ာက္ပ်က္ရေအာင္ လက္ဆင့္ကမ္းပို႔ခ်ခဲ့ၾကသည္။ ဤနည္းျဖင့္ ဘာသာအယူဝါဒမ်ား ျပန္႔ပြားလာပါသည္။ ထိုသုိ႔ ျပန္႔ပြားလာသည္ႏွင့္အမ်ွ ဝါဒတစ္ခုႏွင့္တစ္ခု ေရာယွက္မႈမ်ား ၊လႊမ္းမိုးမႈမ်ား ရွိလာပါသည္။
ထုိဝါဒမ်ားကို အၾကမ္းဖ်င္းခြဲၾကည့္လ်ွင္ ' ဖန္ဆင္းရွင္ ' ႏွင့္ ' အတၱ' ဝါဒ၊ ' ကံ ' ႏွင့္ ' အနတၱ ' ဝါဒ ႏွစ္ မ်ိဳးသာရွိသည္။
ကမၻာႀကီးသည္ နိယာမသေဘာအရ မီး၊ ေရ၊ ေလ ဖ်က္၍ ပ်က္ေသာအခါ နိယတမိစၦာဒိ႒ိပုဂၢိဳလ္မ်ား အျခားကမၻာသို႔ ေျပာင္းေရႊ႕ခံၾကရၿပီး က်န္သတၱဝါမ်ားသည္ စ်ာန္စိတ္ျဖင့္ မပ်က္စီးေသာအထက္ ျဗဟၼာဘံုမ်ား ၌ ျဖစ္ၾကရ၏။ ကမၻာပ်က္ေသာအခါ ကမာဝစရဘံုႏွင့္ အခ်ိဳ႕ျဗဟၼာဘံုတို႔ ပ်က္စီး၏။
ပ်က္စီးၿပီးေနာက္ နိယာမသေဘာအရ ေအာက္ျဗဟၼာဘံုမ်ား၊ နတ္ဘံုမ်ား၊ လူ႔ဘံု၊ တိရစၦာန္ဘံု ၊ ငရဲဘံုမ်ား တည္လာျပန္သည္။( ကမၻာပ်က္ပံုတည္ပံုကို သၿဂႋဳလ္ဘာသာဋီကာ၌ ၾကည့္ပါ) ထိုသို႔ ျပန္တည္လာ ေသာအခါ အထက္ျဗဟၼာ့ဘံုမွ ျဗဟၼာတစ္ေယာက္သည္ သက္တမ္းေစ့၍ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ကံကုန္၍ေသာ္ လည္းေကာင္း ထိုဘံုမွစုေတ၍ ပိုင္ရွင္မျဖစ္ေသးေသာ ေအာက္ျဗဟၼာဘံု၌ ဦးစြာလာျဖစ္၏။ ထုိျဗဟၼာသည္ ၾကာ ေသာအခါ တစ္ဦးတည္းေနရသည္ကို ၿငီးေငြ႔၍ ' အေဖာ္ရလ်ွင္ ေကာင္းမွာပဲဟု ' ေတာင့္တေနစဥ္ အျခားျဗဟၼာ ဘံုမွ ပုဂၢိဳလ္မ်ားသည္လည္း သက္တမ္းကုန္၍ ကံအားေလ်ာ္စြာ လိုဘံုသို႔ေရာက္လာ၏။ ထိုအခါ ပထမေရာက္ ႏွင့္ေနေသာ ျဗဟၼာႀကီးသည္ ' ငါသည္ မဟာျဗဟၼာႀကီးျဖစ္၏။ ထိုသူတို႔သည္ ငါေတာင့္တ၍ ျဖစ္လာၾကကုန္၏။ ငါသည္ အလံုးစံုအစိုးရသူျဖစ္၏။ သတၱဝါမ်ားကို ငါဖန္ဆင္းထား၏ ' ဟု မိမိကိုယ္ကို အထင္ႀကီးေလေတာ့၏။
ေနာက္မွေရာက္လာေသာ ျဗဟၼာငယ္မ်ားမွာလည္း ပထမရွိႏွင့္ေနေသာ ျဗဟၼာႀကီးအား ' ဤျဗဟၼာႀကီး သည္ ငါတို႔ထက္ ပထမျဖစ္ႏွင့္ေန၏။ ငါတို႔ထက္ အဆင္းလွ၏။ ကိုယ္ေရာင္ကိုယ္ဝါေတာက္ပ၏။ ငါတို႔ကို အစိုး ရ၏။ ငါတို႔ကို ဖန္ဆင္းထား၏ ' ဟု အေတြးဝင္ေလ၏။
ထိုျဗဟၼာငယ္မ်ားသည္ ကံအားေလ်ာ္စြာ ျဗဟၼာႀကီးထက္ အလ်င္စုေတၾကရ၏။ အခ်ိဳ႕မွာ လူ႔ျပည္၌ျဖစ္ ၾကရာ သမထစ်ာန္တရားမ်ား က်င့္ၾကေသာအခါ ေနာက္ဘဝမ်ားကို ေအာက္ေမ့ႏိုင္ေသာ ' ပုေဗၺနိဝါသဉာဏ္ ' 'ကို ရၾကေလသည္။ ထိုသို႔ ေနာက္ဘဝမ်ားကို ျပန္ျမင္ေသာအခါ ' ျဗဟၼာႀကီးသည္ မေသဘဲ ယခုတိုင္ရွိေနေသး၏။ ျဗဟၼာမင္းႀကီးကာ ၿမဲ၏။ ငါတို႔ကား မၿမဲ၊ ျဗဟၼာမင္းႀကီးက ဖန္ဆင္းရွင္ျဖစ္၏ ' ဟူေသာ အယူျပန္႔ပြားလာေလ၏။
ျဗဟၼဇာလသုတ္တြင္ နတ္ဘဝမွစုေတ၍ ေရွးဘဝကို ျပန္ျမင္၍ အယူမွားသူ၊ ေရွးကမၻာေပါင္းေလးဆယ္ ကို ျပန္ျမင္ႏိုင္၍ အယူမွားသူ စသည္ျဖင့္ ' ဖန္ဆင္းရွင္ႏွင့္ အတၱဝါဒ ' ကို အက်ယ္ရွင္းထားပါသည္။
ဤဖန္ဆင္းရွင္ႏွင့္ အတၱဝါဒသည္ ဘုရားမပြင့္မီက အလြန္ေခတ္စားခဲ့ပါသည္။ မင္းႏွင့္တကြ ျပည္သူ မ်ားက ယံုၾကည္ခဲ့ၾကပါသည္။ ျမတ္စြာဘုရားပြင့္ေတာ္မူလာေသာအခါ ထိုအယူဝါဒမ်ား မဟုတ္မမွန္ေၾကာင္း ရွင္းျပ၏။ ျမတ္စြာဘုရားရွင္က သတၱဝါမ်ားသံသရာ၌က်င္လည္ရျခင္းသည္ မိမိတို႔ျပဳလုပ္ခဲ့ေသာ' ကံ 'ေၾကာင့္ သာ ျဖစ္သည္။ မည္သူတစ္ဦးတစ္ေယာက္ကမ်ွ ဖန္ဆင္းထားျခင္းမဟုတ္၊ ထိုသို႔က်င္လည္ရာ၌လည္း ' အတၱ ' ေကာင္က တစ္ဘဝၿပီးတစ္ဘဝ ကူးသြားျခင္းမဟုတ္၊ ' ကံ ' သေဘာအေလ်ာက္ အသစ္သစ္ျဖစ္ျခင္းကို ' ပဋိစၥ သမုပၸါဒ္ ' ျဖင့္ ရွင္းလင္းထား၏။ ဗုဒၶဝါဒသည္ ' အနတၱ ' သာျဖစ္သည္။
ဤေနရာ၌ အတၱအေၾကာင္းကို အနည္းငယ္ရွင္းပါမည္။
သာသနာပပုဂၢိဳလ္တို႔က ' အတၱ ' ဆိုသည္မွာ ခႏၶာကိုယ္၏ အျပဳမူမွန္သမ်ွကို ' အတၱ ' ေကာင္ကသာ ခံစားျပဳမူေစျခင္း ' ကာရကသတၱိ ' ၊ ခႏၶာကိုယ္၏ ခံစားမႈမွန္သမ်ွကို ' အတၱ ' ေကာင္ကသာ ခံစားျခင္း ' ေဝဒက သတၱိ ' ၊ ခႏၶာကိုယ္ႏွင့္သက္ဆိုင္ေသာအရာမွန္သမ်ွကို ' အတၱ ' က စိုးပိုင္ႏိုင္ျခင္း ' သာမိသတၱိ ' ၊ ခႏၶာကိုယ္ ပ်က္စီးေသာ္လည္း ' အတၱ ' ကမပ်က္စီးဘဲ ဘဝတစ္ပါးသို႔ ေျပာင္းေရႊ႕ေနထိုင္ျခင္း ' နိဝါသီသတၱိ '၊ ခႏၶာကိုယ္ ႏွင့္ဆိုင္ရာကို မိမိအလိုသို႔လိုက္ပါေစႏိုင္ျခင္း ' သယံဝသီသတၱိ ' စသည့္ အစြမ္းသတၱိရွိသည္ဟု ယူဆၾကပါ သည္။
ထိုအတၱအေပၚအေျခတည္၍ ဘဝဆက္ျခင္းကိုယူေသာ ' သႆတဒိ႒ိ '၊ ဘဝျပတ္ျခင္းကိုယူေသာ ' ဥေစၦဒဒိ႒ိ ' ႏွင့္ ( ၆၂ ) ပါးေသာ ဒိ႒ိမ်ား ေပါက္ပြားလာရပါသည္။
ျမတ္စြာဘုရားမပြင့္မီ အိႏိၵိယႏိုင္ငံတြင္ အတၱႏွင့္ပတ္သက္၍ အယူဝါဒဂိုဏ္းကြဲမ်ားစြာ ရွိႏွင့္ေနပါသည္။ အခ်ိဳ႕ဂိုဏ္းမ်ားက အတၱကို ဖန္ဆင္းရွင္ဖန္ဆင္းသည္ဟု ယူဆ၏။ အခ်ိဳ႕က ဖန္ဆင္းရွင္ကိုလက္မခံေပ။ သူတို႔ သည္ ဘဝရျခင္းဒုကၡကို အသင့္တင့္နားလည္ၾကပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ထိုဘဝမွလြတ္ေျမာက္ရန္ အားထုတ္ၾက ပါ၏။ သူတို႔၏ အားထုတ္မႈသည္ကား အတၱကိုအေျခတည္၍ အားထုတ္မႈျဖစ္၏။ အတၱေလးသည္ ခႏၶာကိုယ္ထဲ ၌ အေႏွာင္ဖြဲ႔ခံေနရ၏။ တစ္ေလာကလံုးရွိ လူ၊ နတ္၊ တိရစၦာန္ စသည္တို႔သည္ အေပၚယံမာယာမ်ွသာ ျဖစ္သည္ ။ အားလံုးတူညီသည္မွာ အတၱသာျဖစ္သည္။ ထိုသုိ႔ျဖစ္ေၾကာင္းကို ဉာဏ္ျဖင့္မ်က္ေမွာက္ျပဳသိလ်ွင္ အတၱေလး သည္ ခႏၶာကိုယ္မွ အၿပီးအပိုင္လြတ္ေျမာက္မႈ ရသြားေလေတာ့၏။
ထိုအတၱေလးကို အခ်ိဳ႕က ႏွလံုးအိမ္၌တည္သည္ဟု ေျပာ၏။ အခ်ိဳ႕က တစ္ကိုယ္လံုး၌ ပ်ံ႕ႏွံ႔ေန၏ ဟု ဆုိ၏။ ထိုသို႔ အယူအဆမတူေလေသာအခါ အက်င့္လည္း မတူၾကေတာ့ေပ။ ဖန္ဆင္းရွင္ႏွင့္အတၱကိုယံုၾကည္ ေသာသူတို႔မွာ ေတာ၊ေတာင္ကို ကိုးကြယ္ျခင္း၊ မီးကိုလုပ္ေကၽြးျခင္း စသည္ ေျမာက္မ်ားလွစြာေသာ ကိုးကြယ္ မႈကိုျပဳၾက၏။ ဤသို႔ ကိုးကြယ္ရာမွ ေဝဒစာေပမ်ား ေပၚလာပါသည္။
ေနၾကတ္၊ လၾကတ္၊ နကၡတ္တာရာတို႔ကို ၾကည့္၍ ဖန္ဆင္းရွင္နတ္ေဒဝါမ်ားကို ပူေဇာ္ေသာ ဘုန္းေတာ္ ဘြဲ႔မ်ားကို ရြတ္ဆိုေဖာျပေသာက်မ္း 'ဣ႐ုေဝဒ' ၊ နတ္ေဒဝါမ်ားကို ပူေဇာ္ပံုပူေဇာ္နည္းမ်ားကို ေဖာ္ျပေသာက်မ္း ' ယဇုေဝဒ ' ၊ နတ္ေဒဝါမ်ားကိုပူေဇာ္ရာ၌ သာယာေသာေတးဂီတမ်ားကို ေဖာ္ျပေသာက်မ္း ' သာမေဝဒ '၊ ထိုနတ္ ေဒဝါမ်ားကို ပူေဇာ္ရာ၌ အသံမွန္မွန္ကန္ကန္ရြတ္ဆိုရန္ ေဖာ္ျပေသာက်မ္း ' အာတဗၺနေဝဒ ' ၊ဟူ၍ ေဝဒေလး ပံုျဖစ္လာသည္ဟု ဆရာႀကီးဦးေရႊအာင္၏ ' အတၱဝါဒမွ အနတၱဝါဒသို႔ ခရီးစဥ္ ' စာအုပ္တြင္ ေတြ႔ရပါသည္။ ဆရာေတာ္ ေရစႀကိဳဧသိက၏ ' ေထရဝါဒဗုဒၶဘာသာ ' စာအုပ္တြင္ ေနၾကတ္၊ လၾကတ္၊ နကၡတ္တာရာတုိ႔ကို ၾကည့္၍ ေဘးဥပါဒ္အႏၱရယ္ျဖစ္တတ္၊ ပ်က္တတ္ပံုကို ျပရာက်မ္း ' ဣ႐ုေဗဒင္ '၊ ေဘးရန္မ်ားမွ လြတ္ကင္းေျပ ေပ်ာက္ရန္ ၿဂိဳဟ္နကၡတ္တို႔ကို ပူေဇာ္ေသာနည္း (ယၾတာနည္း) ကိုျပဆိုေသာက်မ္း ' ယဇုေဗဒင္ '၊ ေန လနကၡတ္တို႔သြားရာလမ္းကိုၾကည့္၍ မည္သည့္ရာသီခြင္၌ မည္သည့္ၿဂိဳဟ္ရပ္တန္႔ေနသည္ စသည္ကိုၾကည့္ၿပီး လ်ွင္ အံသာ၊ ၿမိတၱာ၊ ၾတင္း၊ နဝင္း စသည္ျဖင့္ေဝဖန္လ်က္ ေကာင္း၊မေကာင္းကို ေဟာရာက်မ္း ' သာမေဗဒင္ ' ၊ အာထဗၺနရေသ့တို႔စီရင္ၿပီး မႏၱန္စုပ္ျခင္း၊ မီးထြန္းျခင္း စေသာ သူတစ္ပါးတို႔ပ်က္စီးရာအစီရင္ကိုျပေသာက်မ္း ' အာထဗၺနေဗဒင္ 'ဟူ၍လည္း ေဗဒင္ေလးပံုကိုျပထားပါသည္။ ဤသည့္ပူေဇာ္မႈလုပ္ငန္းမ်ားကို ျဗဟၼာဏလူ တန္းစားမ်ားက ခ်ဳပ္ကိုင္ထားသည္။
ေနာက္ပိုင္း၌ ဤသို႔ပူေဇာ္မႈမ်ားထက္ ' အတၱ ' ၏ သေဘာကို ပိုမိုအေသးစိတ္ေလ့လာၾကၿပီး အတၱ လြတ္ေျမာက္ေရးအတြက္ ေတာထြက္တရားက်င့္မႈမ်ား ရွိလာပါသည္။ ဤအပိုင္းကို ေဝဒ၏အဆံုးပိုင္း ' ေဝဒႏၱ ' ဟုေခၚၾကသည္။ ဤသို႔ က်င့္ၾကရာ၌ အဝတ္မဝတ္ျခင္း၊ အစားေရွာင္ျခင္း စသည့္ ' အတၱကထလာမထ ' အက်င့္မ်ား ပါဝင္လာသည္။
ျမတ္စြာဘုရားရွင္ပြင့္ေတာ္မူလာေသာအခါ အထက္ပါအယူအဆအားလံုးကို ေျပာင္းျပန္လွန္ပစ္လုိက္ သည္။ ျမတ္စြာဘုရားရွင္သည္ ဖန္ဆင္းရွင္ကိုလက္မခံ၊ ' ပုဂၢိဳလ္တစ္ဦး၏ကံၾကမၼာကို ဘယ္တန္ခိုးရွင္နတ္ေဒဝါ ကမ်ွ ခ်ဳပ္ကိုင္မထား၊ ဘယ္ၿဂိဳဟ္နကၡတ္ကမ်ွ ေကာင္းက်ိဳး၊ ဆိုးက်ိဳးမျပဳႏိုင္၊ မိမိကံၾကမၼာသည္ မိမိအေပၚတြင္ သာမူတည္သည္။ ဖန္ဆင္းရွင္ ကိုးကြယ္မႈ၊ ၿဂိဳဟ္နကၡတ္ကိုးကြယ္မႈသည္ မွားယြင္းေသာလုပ္ေဆာင္ခ်က္သည္ ျဖစ္သည္ ' ဟု ထိုထိုတရားေတာ္မ်ား၌ ေတြ႔ရသည္။
ထို႔ျပင္ ျမတ္စြာဘုရားရွင္သည္ " ခႏၶာကိုယ္၌ အတၱေကာင္မရွိ၊ ခႏၶာငါးပါးသာရွိသည္။ ထိုခႏၶာငါးပါး သည္ အနတၱျဖစ္သည္။ ထိုခႏၶာငါးပါးရရွိျခင္းသည္ 'ဒုကၡသစၥာ' ရရွိျခင္းသည္။ ထိုဒုကၡသစၥာသည္ တဏွာ 'သမုဒယသစၥာ' ေၾကာင့္ရရွိျခင္းျဖစ္သည္။ ထိုဒုကၡမွ လြတ္ေျမာက္ရန္ မဂၢင္ရွစ္ပါး ' မဂၢသစၥာ ' ျဖင့္ က်င့္မွသာ ရႏိုင္သည္။ အျခားက်င့္မ်ားျဖင့္ မရရွိႏိုင္။ ထိုသို႔ က်င့္မွသာလ်ွင္ နိဗၺာန္ဆိုေသာ အၿပီးပိုင္လြတ္ေျမာက္မႈ ' နိေရာ ဓသစၥာ' ရႏိုင္သည္" ဟု သစၥာေလးပါးကို ေဟာေျပာသည္။
ဤသို႔ျဖင့္ ျမတ္စြာဘုရားရွင္၏ ကံ၊ကံ၏အက်ိဳးသေဘာႏွင့္ သစၥာေလးပါးတရားေတာ္မ်ားကို နာၾကားရ ေသာအခါ မင္းႏွင့္ျပည္သူ အေျမာက္အမ်ား ဗုဒၶဘာသာ ျဖစ္လာၾကသည္။ ထိုသို႔ လူအေျမာက္အမ်ား ဗုဒၶဝါဒ ကို သက္ဝင္ယံုၾကည္လာေသာအခါ ကိုးကြယ္မပူေဇာ္မႈမွန္သမ်ွကို လက္ဝါးႀကီးအုပ္လုပ္စားေနေသာ ' ျဗဟၼဏ ' လူတန္းစားမ်ားႏွင့္ အျခားေသာ တိတၳိဆရာႀကီးမ်ား လာဘ္လာဘပိတ္သျဖင့္ အေတာ္အထိနာခဲ့ၾကသည္။ ထို႔ ေၾကာင့္ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ႏွင့္ သူ၏တရားေတာ္မ်ားကို ပ်က္စီးေပ်ာက္ကြယ္ေစရန္ နည္းအမ်ိဳးမ်ိဳးျဖင့္ လုပ္ ေဆာင္ခဲ့ၾကသည္။
ျမတ္စြာဘုရား သက္ေတာ္ထင္ရွားရွိစဥ္ ျဗဟၼဏတိတၳိတို႔၏ တိုက္ခိုက္မႈမ်ားမွာ သိပ္မတြင္က်ယ္လွ ေသာ္လည္း ျမတ္စြာဘုရားပရိနိဗၺာန္စံၿပီးေနာက္ပိုင္းတြင္ သာသနာတြင္း၌ တိတိၳိအယူဝါဒမ်ား ေရာေႏွာလာ သည္။ တိတိၳိိတို႔သည္ သာသနာတြင္းသို႔ ဝင္ေရာက္ရဟန္းျပဳ၍ သူတို႔၏အယူဝါဒမ်ားကို ေဟာေျပာသည္။ သီရိ ဓမၼညေသာကမင္း(အေသာကမင္း) လက္ထက္တြင္ သာသနာကို ပူးသတ္ေနေသာ ရဟန္းတု၊ ရဟန္းေယာင္ တို႔၏ အႏၱရာယ္ေၾကာင့္ တတိယသဂၤါယနာတင္၍ သာသနာကို သန္႔စင္ခဲ့ရသည္။ သုိ႔ေသာ္ ျဗာဟၼဏတိတိၳိတို႔ ၏ အယူဝါဒမ်ား လံုးဝေပ်ာက္ကြယ္မသြားဘဲ သာသနာတြင္း၌ စိမ့္၍က်န္ခဲ့ႏိုင္ပါသည္။ ဒုတိယသဂၤါယနာအၿပီး ကြဲသြားေသာ ဗုဒၶဘာသာဂိုဏ္းကြဲတစ္ခုျဖစ္သည့္ ' မဟာသံဃိကဂိုဏ္း ' (မဟာယာန ) ဗုဒၶဘာသာတြင္ ' အတၱ ' ဝါဒမ်ား ေတြ႔ရသည္။
အိႏိၵယႏိုင္ငံတြင္ ရွင္ဘုရင္မွာ ဗုဒၶဘာသာျဖစ္ေသာအခါ ဗုဒၶဘာသာေကာင္းစားၿပီး၊ ျဗာဟၼဏဘာသာ ဝင္ျဖစ္ေသာ မိစၦာဒိ႒ိရွင္ဘုရင္ နန္းတက္ေသာအခါ ဗုဒၶဘာသာမွာ အႏွပ္ကြပ္ခံရ၍ အေတာ္အထိနာခဲ့သည္။ ရဟန္းဦးေခါင္းတစ္လံုး ( ၁၀၀၀ ) ေပး၍ သတ္ေသာ ရွင္ဘုရင္ပင္ရွိခဲ့သည္။ အခ်ိဳ႕ရဟန္းေတာ္မ်ားလည္း မိမိ တို႔၏ဘဝရပ္တည္ေရးအတြက္ မင္းလုိလုက္၍ မင္းႀကိဳက္ေဆာင္ကာ ျဗာဟၼဏအယူဆမ်ားကို လက္ခံေကာင္း လက္ခံခဲ့သည္မ်ားလည္း ရွိႏိုင္ပါသည္။ ဤသို႔ျဖင့္ အိႏၵိယတြင္ ဘာသာျခားတို႔၏ ပူးသတ္မႈကိုခံရျခင္း၊ ရွင္ဘုရင္ ၏ ႏွိပ္ကြပ္မႈ ျပင္းထန္ျခင္းတို႔ေၾကာင့္ သာသနာကြယ္ေပ်ာက္သြားရေပသည္။
ၿမန္မာႏိုင္ငံတြင္လည္း အရည္းႀကီးသာသနာသည္ ပုဂံေခတ္တြင္ ေခတ္စားခဲ့သည္။ အေနာ္ရထာမင္း လက္ထက္ ရွင္အရဟံေရာက္လာေသာအခါမွသာ သာသနာသန္႔စင္ခဲ့ရေပသည္။ သို႔ေသာ္ လံုးဝေပ်ာက္ကြယ္ မသြားေသး။ ယေန႔ထိတိုင္ အႂကြင္းအက်န္ ရွိေနေပေသးသည္။
ဤသို႔ ေခတ္အဆက္ဆက္က ဗုဒၶဘာသာကို နည္းအမ်ိဳးမ်ိဳးျဖင့္ ႏွိပ္ကြပ္ေနခဲ့ရာ ယေန႔ေခတ္တြင္လည္း ျဗာဟၼဏအယူဆမ်ား ၊ ေျမာက္ပိုင္း ဗုဒၶဘာသာျဖစ္ေသာ မဟာယာနဝါဒမ်ားက ေထရဝါဒဗုဒၶဘာသာ အတြင္း သို႔ ထိုးေဖာက္လာေနပါသည္။
ျဗာဟၼဏတို႔၏ ေဗဒင္ေလးပံုသည္ ဗုဒၶဝါဒေယာင္ေယာင္ျဖင့္ ဝင္လာရာ ဗုဒၶဘာသာဝင္မ်ား အေတာ္သဲ စြဲေနၾကသည္။ ျဗဟၼဏတို႔ကလည္း နည္းဗ်ဴဟာေတာ္ၾကသည္။ ၿဂိဟ္နတ္မ်ားကို ပူေဇာ္ရာ၌ ဘုရားကိုခုတံုးလုပ္ ၍ ဘုရားကိုးဆူပြဲအမည္ခံ က်င္းပၾကသည္။ ဟိႏၵဴနတ္ဘုရားတစ္ပါးျဖစ္ေသာ သူရႆတီ သည္ပိဋကတ္သံုးပံု ေစာင့္သည္ဟု ဆုိ၏။ ေဗဒင္နည္းျဖင့္ ယဇ္ပူေဇာ္မႈျဖစ္ေသာ ယၾတာတြင္ ဘုရားကိုခုတံုးလုပ္၍ ဘုရားမွာ ဘာလႈ၊ ညာလႈ ဆုိၿပီး သူတို႔ဝါဒကို သိမ့္ေမြ႔စြာသြတ္သြင္း၏။ ဗုဒၶကိုပင္ ဟိႏၵဴတို႔၏ နဝမေျမာက္ဘုရားအျဖစ္ သတ္မွတ္ထားၾကသည္။ ဤမိစၦာဝါဒကို အားေပးေသာ ဘာသာေရးအမည္ခံ မဂၢဇင္း၊ စာေစာင္တို႔ကလည္း ဝါဒ မိႈင္းတိုက္၏။ မဟာယာန၏ ဘုရားေလာင္းဝါဒသည္လည္း က်ယ္ျပန္႔လာေနသည္။ ကြမ္ရင္၊ အန္ကုန္း ဆို႔သည္ ဘုရားေက်ာင္းေဆာင္တြင္ ဘုရားႏွင့္အၿပိဳင္ အခန္႔သားေနရာယူထားၾကသည္။
လူေသလ်ွင္ လိပ္ျပာျဖတ္ေသာ၊ ဝိဉာဥ္ေခၚေသာ ' အတၱ " ဝါဒ၊ ' သႆတ ' ဝါဒ မ်ားကို ဗုဒၶဘာသာ ဝင္အေတာ္မ်ားမ်ားလက္ခံေနၾကသည္။
လူသည္ ေမြးရာပါ အေၾကာက္ ႏွင့္ အေမ်ွာ္ေရာဂါ ရွိသည္။ ထိုေရာဂါကို စစ္မွန္ေသာ ဗုဒၶနည္းျဖင့္ကုမွ ေပ်ာက္နိုင္ေပလိမ့္မည္။ ျမတ္စြာဘုရားရွင္သည္ ေလာကီသဘာဝကိုလည္း မဖယ္ရွားခဲ့ေပ။ ေလာကီႀကီးပြား ေၾကာင္းမ်ားကိုလည္း ေဟာထားပါသည္။ ေလာကီႀကီးပြားေၾကာင္းမ်ားအတြက္ ' ဥ႒ာနသမၸဒါ - လံု႔လဝီရိယျဖင့္ ရွာ ' ၊ ' အာရကၡသမၸဒါ- ရရွိလာေသာပစၥည္းကို မေပ်ာက္ပ်က္၊မေလလြင့္ရေအာင္ ေစာင့္ေရွာက္'၊ ' သမဇီဝိတ တာ - ဝင္ေငြနဲ႔ထြက္ေငြမ်ွေအာင္သံုး ' ၊ ' ကလ်ာဏမိတၱတာ - မိတ္္ေဆြေကာင္းကိုေပါင္း ' ဟုေဟာခဲ့ပါသည္။ ေလာင္းကစားျခင္း၊ မိ္န္းမ၊ အရက္၊ ပြဲလမ္းသဘင္ စသည္ အေပ်ာ္ပါးလိုက္စားျခင္းသည္ ပ်က္စီးေၾကာင္း ျဖစ္ သည္ဟု ေဟာပါသည္။ မဂၤလသုတ္တြင္ ေလာကီႀကီးပြားေၾကာင္းမွသည္ နိဗၺာန္ရသည္အထိ အဆင့္ဆင့္ေဟာ ခဲ့ပါသည္။
ဤမ်ွေကာင္းမြန္ေသာဗုဒၶ၏ လမ္းညႊန္ခ်က္မ်ားကိုပယ္၍ ျဗဟၼဏတို႔၏ ေဗဒင္ယၾတာကိုယံုၾကည္ေန ၾကသည္မွာ အံ့ဖြယ္ရာျဖစ္ပါသည္။ မိမိတို႔က ေနခ်င္သလိုေန၊ သံုးခ်င္သလိုသံုး၊ ျဖဳန္းခ်င္သလိုျဖဳန္း၍ စီးပြားက် ေသာအခါ ဘယ္ၿဂိဳဟ္မေကာင္းလု႔ိ၊ ဘယ္နတ္ကို မပူေဇာ္လို႔ဆိုၿပီး ေဗဒင္ေမးယၾတာေခ်ကာ စီးပြားျပန္တက္ ေအာင္လုပ္ေနပါလ်ွင္ အကန္းလမ္းေပ်ာက္၍ ေခ်ာက္ထဲသို႔ က်ၿပီးရင္းက်ရင္း ျဖစ္ေနပါလိမ့္မည္။
ဤသို႔ အလြဲယံုၾကည္မႈသည္ ဗုဒၶတရားေတာ္အရ ' မိစၦာဒိ႒ိ ' ျဖစ္သည္။ မိစၦာဒိ႒ိ သည္အကုသိုလ္ျဖစ္ သည္။ အကုသိုလ္သည္ ပစၥဳပၸန္၌လည္း ေကာင္းက်ိဳးမေပးသလို သံသရာ၌လည္း အပါယ္သို႔ လားေစပါသည္။
တစ္ခ်ိန္က အိႏၵိယသည္ ျမတ္စြာဘုရားပြင့္ေတာ္မူရာေဒသ ျဖစ္ေတာ္မူပါလ်က္ကယ္ႏွင့္ ဝါဒအမွားမ်ား ကို လက္ခံမိေသာအခါ စစ္မွန္ေသာသာသနာ ကြယ္ခဲ့ရေပသည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံကို ဤသို႔မျဖစ္ေစခ်င္ပါ။ မျဖစ္ ေအာင္ကာကြယ္ရေပမည္။ ကာကြယ္ရန္အတြက္ ကၽြႏု္ပ္တို႔တြင္ အသိ ႏွင့္ သတိ ရွိရန္လိုအပ္ပါသည္။ အသိ ႏွင့္ သတိရွိရန္အတြက္ ဤစာစုျဖင့္ ႏိႈးေဆာ္ရေပေတာ့သည္။
အရွင္ပညာသီရိ ( ရမၼာကၽြန္း )
၂၀၁၂ ခုႏွစ္ - စက္တာဘာလ - အတြဲ ၁၃ - အမွတ္ ၉ - အပၸမာဒ ဓမၼရသ မဂၢဇင္း
No comments:
Post a Comment